A napokban töltöttem fel a második didaktikai modellekkel kapcsolatos reflexiómat, de a mai nap azon tünődtem, hogy vajon hogyan is képzeljem el gyakorlatban egy didaktikai algoritmizálást? Újra meghallgattam az előadást és összegyűjtöttem minden érdemben fontos forrásanyagot. Nem elég a puszta elméleti hátter elsajátítása, az alapos megismeréshez lekell tudnunk képezni és el kell tudnunk gyakorlatban is képzelni az adott folyamatot. Azt hiszem sikkerrel jártam és úgy gondolom megosztom veletek a következő inormációkat, hátha valakinek segítségül szolgál. Az algoritmizálás didaktikai folyamatszabályozását Nagy Sándor módszertatni didaktikájában olvashatjuk. Azért tartom fontosnak ennek a fogalomnak a tisztázását, mert előzetes tudáskészlet nélkül egy didaktikai oktatási folyamatban megjelenő algoritmizálást nem biztos, hogy könnyű feladat értelmezni, elképzelni és beépíteni a hosszú távú memóriánkba. Tehát az algoritmizálás lényege egyértelmű instrukciók, utasítások halmaza, mely egy konkrét feladat teljesítése érdekében véges számú lépésekben történő megoldáshoz vezet. Nagy Sándor a didaktikai folyamatszabályozás meghatározott lépéseit nevezte algoritmizálásnak. A folyamat során lépésekre bontjuk a végrehajtani kívánt oktatási folyamatot, majd a lépéseket tovább bontjuk elemekre, /elemi instrukciókra/. Ezek után következik a folyamat végrehajtása, ahol a sorrend előre definiált és a folyamat leírása is véges. Fontos, hogy az algoritmizálás lépésekből tevődik össze, minden utasításnak/instrukciónak célja van. Egy 5 pontos példa és máris értjük a fogalmat, melyet bármikor, bárhová képesek vagyunk beilleszteni: Utcai telefonkészülék használatának algoritmusa: 1. Emelje fel a kézibeszélőt 2. Várja meg a tárcsahangot 3. Ha van tárcsahang akkor dobjon be egy 10ft-ost 4. Tárcsázzon 5. Vége :-)
Egy fogalom tisztázása: Algoritmizálás
VálaszTörlésA napokban töltöttem fel a második didaktikai modellekkel kapcsolatos reflexiómat, de a mai nap azon tünődtem, hogy vajon hogyan is képzeljem el gyakorlatban egy didaktikai algoritmizálást? Újra meghallgattam az előadást és összegyűjtöttem minden érdemben fontos forrásanyagot. Nem elég a puszta elméleti hátter elsajátítása, az alapos megismeréshez lekell tudnunk képezni és el kell tudnunk gyakorlatban is képzelni az adott folyamatot. Azt hiszem sikkerrel jártam és úgy gondolom megosztom veletek a következő inormációkat, hátha valakinek segítségül szolgál.
Az algoritmizálás didaktikai folyamatszabályozását Nagy Sándor módszertatni didaktikájában olvashatjuk. Azért tartom fontosnak ennek a fogalomnak a tisztázását, mert előzetes tudáskészlet nélkül egy didaktikai oktatási folyamatban megjelenő algoritmizálást nem biztos, hogy könnyű feladat értelmezni, elképzelni és beépíteni a hosszú távú memóriánkba. Tehát az algoritmizálás lényege egyértelmű instrukciók, utasítások halmaza, mely egy konkrét feladat teljesítése érdekében véges számú lépésekben történő megoldáshoz vezet. Nagy Sándor a didaktikai folyamatszabályozás meghatározott lépéseit nevezte algoritmizálásnak. A folyamat során lépésekre bontjuk a végrehajtani kívánt oktatási folyamatot, majd a lépéseket tovább bontjuk elemekre, /elemi instrukciókra/. Ezek után következik a folyamat végrehajtása, ahol a sorrend előre definiált és a folyamat leírása is véges. Fontos, hogy az algoritmizálás lépésekből tevődik össze, minden utasításnak/instrukciónak célja van.
Egy 5 pontos példa és máris értjük a fogalmat, melyet bármikor, bárhová képesek vagyunk beilleszteni:
Utcai telefonkészülék használatának algoritmusa:
1. Emelje fel a kézibeszélőt
2. Várja meg a tárcsahangot
3. Ha van tárcsahang akkor dobjon be egy 10ft-ost
4. Tárcsázzon
5. Vége :-)